…are aripi!

Aripi
Aripi

Un jucator este desemnat lider, iar ceilalți copii trebuie sa-si miste bratele ca si cum ar fi aripi, in functie de ce rosteste liderul.
De exemplu, “rațele au aripi” sau “randunicile au aripi”. Liderul ii va
induce cateodată în eroare, strigand greşit, de exemplu “cainele are
aripi”. In acest caz, jucătorii nu trebuie sa-și miște brațele, iar cine
nu este atent si le mișca iese din joc.

Liderul, in schimb, isi va misca tot timpul aripile şi trebuie să rostească cat mai repede sintagmele, una după cealaltă: bufnițele au aripi, avioanele au aripi, telefoanele au aripi, maimuțele au aripi, vrabiile au aripi…

Varianta de joc bazat pe atentie in imitarea unor miscari – ‘Capitanul nebun’:
Unul dintre copii este desemnat Capitanul Nebun si trebuie sa stea cu fata la ceilalti, așezati in sir indian. El trebuie sa le explice ca se afla pe puntea navei lui si ca in stanga se afla apa, iar in dreapta pamantul.
Dupa ce micutii se obisnuiesc cu spatiul, Capitanul Nebun trebuie să strige apa, pamant sau punte, in timp ce copiii trebuie sa sara la stanga, la dreapta sau sa ramana pe loc. Capitanul ii va induce în eroare, aratand cu mainile in directia opusa: daca striga apa, va arata cu mainile spre dreapta, desi apa se afla in stanga. Cei care gresesc sunt eliminați, iar cel care ramane ultimul in joc iese castigator.